- Mali odkrywcy
- Omawianie wartości „dociekliwość” – słuchanie wiersza „Pytalski” J. Brzechwy i rozmowa na temat dociekliwości bohatera utworu
- „Jak zmieniają się kolory?” – zabawa badawcza, eksperyment.
- Kącik Dobrego Startu. „Tajemnicza paczka” – nauka piosenki
- „Zmysły” – słuchanie wiersza i rozmowa na temat zmysłów. „Do czego służą narządy zmysłów?” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem ilustracji.
- „Chcę naprzód iść!” – wprowadzenie piosenki,
- „Okulary” – zagadka słowna. „Co wiemy o okularach?” – rozmowa kierowana (przy ilustracjach) na temat różnych okularów. „Co byłoby, gdyby nie istniały okulary?” – burza mózgów
- Tajemnice świata
- Omawianie wartości „dociekliwość” – słuchanie opowiadania „O dociekliwym piesku, który pomógł przyjacielowi rozwiązać zagadkę” i rozmowa na jego temat
- „Jak powstaje cień?” – zabawa dydaktyczna o charakterze badawczym.
- „Co wiecie o kosmosie?” – rozmowa kierowana przy tablicy demonstracyjnej na podstawie doświadczeń dzieci
- „Dlaczego nie spadamy z okrągłej Ziemi?” – zabawa dydaktyczna.
- „Co przyciągnie magnes?” – zabawa badawcza
- „Kosmiczna podróż” – zabawa dydaktyczna.
- „Gwiazdozbiory” – rozmowa kierowana na temat gwiazdozbiorów z wykorzystaniem ilustracji.
- „Układamy Gwiazdozbiór Wielkiego Wozu” – zabawa konstrukcyjna
- „Zielone ufoludki” – wprowadzenie piosenki
- „Nasze rakiety” – praca plastyczna
- Nadchodzi wiosna
- Omawianie wartości „szczerość” – słuchanie wiersza „Kłamczucha” J. Brzechwy, rozmowa na temat kłamstw, które opowiadała bohaterka utworu. „Mówię prawdę czy kłamię?” – ćwiczenia uważnego słuchania
- „O żółtym tulipanie” – słuchanie opowiadania, rozmowa na temat tego, czego rośliny potrzebują do wzrostu.
- Kącik Dobrego Startu. „Ogródek” – nauka piosenki
- „Szukamy wiosny” – słuchanie opowiadania i rozmowa na temat przebiśniegów
- „W marcu jak w garncu” – rozmowa kierowana. „Gotujemy marcową pogodę” – zabawa matematyczna.
- Rysowanie w garnku symboli związanych z marcową pogodą.
- Wysłuchanie utworu Fryderyka Chopina „Wiosna” op. 74 nr 2 – omówienie jej nastroju, „Taniec dla wiosny” – improwizacja muzyczna.
- „Wiosna” – słuchanie wiersza U. Machcińskiej i rozmowa na temat wyglądu pani Wiosny.
- „Suknia pani Wiosny” – zabawa plastyczna.
- Wiosna tuż, tuż
- Omawianie wartości „szczerość” – słuchanie opowiadania „O małej kózce kłamczuszce” M. Szeląg, rozmowa na temat szczerości i konsekwencji, jakie niesie ze sobą kłamstwo
- „Co słychać na wsi” – słuchanie wiersza i rozmowa na temat zwierząt.
- „Kot Bazyli” – słuchanie fragmentu wiersza A. Tyszki i rozmowa na temat zwierząt, które można spotkać na wsi. „Dwie czy cztery nogi?” – zabawa matematyczna. „Na wiejskim podwórku” – ćwiczenie klasyfikacyjne.
- „Zwierzęca orkiestra” – zabawa ortofoniczna, „Świnki” – wysłuchanie piosenki i rozmowa na jej temat, zabawa ilustracyjna do piosenki.
- Wesoła krówka” – praca plastyczna
- „Znamy te zwierzęta” – rozwiązywanie zagadek