RAMOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA NIEBIESKA - ŚREDNIAKI
7.00-8.15 Witamy się, rozmawiamy, rysujemy, bawimy się klockami, śpiewamy, podejmujemy zabawy rozwijające mowę i myślenie wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję dzieci.
8.15-8.30 przygotowanie do posiłku
Porządkowanie zabawek. Zabawy integrujące organizowane przez nauczyciela. Ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe. Przygotowanie do posiłku doskonalenie czynności samoobsługowych – porządkujemy salę, myjemy ręce
8.30-9.00 śniadanie
9.00-9.30 Uczestniczymy w zajęciach edukacyjnych organizowanych przez Panią malujemy, lepimy, rysujemy, śpiewamy, tańczymy, wycinamy, uczestniczymy w zabawach konstrukcyjnych, badawczych i gimnastykujemy się.
Realizacja Podstawy programowej wychowania przedszkolnego poprzez zajęcia edukacyjne wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju.
9.30-9.45 Czynności higieniczne.
9.45-10.15 Zabawa dowolna
10.15-10.30 Doskonalenie czynności samoobsługowych – porządkowanie sali, czynności higieniczne
10.30-11.30 Gdy aura sprzyja wychodzimy na spacer lub bawimy się na placu zabaw. W razie niepogody zabawy konstrukcyjne, badawcze, słuchanie opowiadań, wierszy i piosenek.
11.30-11.45 przygotowanie do posiłku doskonalenie czynności samoobsługowych –doskonalimy umiejętność przebierania się lub porządkujemy salę, myjemy ręce
11.45 – 12.00 zupa
12.00-12.30 w poniedziałki i w środy uczestniczymy w zajęciach języka angielskiego lub praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia i z dziećmi zdolnymi, zabawy sprzyjające osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole.
12.00-13.30 Zabawa dowolna lub praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia i z dziećmi zdolnymi, zabawy sprzyjające osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole.
13.30-14.00 przygotowanie do posiłku doskonalenie czynności samoobsługowych –doskonalimy umiejętność przebierania się lub porządkujemy salę, myjemy ręce
14.00-14.30 drugie danie
14.30-15.00 Zabawa dowolna lub praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia i z dziećmi zdolnymi, zabawy sprzyjające osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole. Gdy aura sprzyja wychodzimy na spacer lub bawimy się na placu zabaw.
15.00-15.10 przygotowanie do posiłku doskonalenie czynności samoobsługowych – porządkujemy salę, myjemy ręce
15.10 -15.30 podwieczorek
15.30-16.30 Możemy iść do domu – choć chętnie jeszcze się bawimy, budujemy, manipulujemy klockami, układamy puzzle, gramy w gry planszowe, czytamy bajki, śpiewamy, tańczymy, lepimy plasteliną, rysujemy........ Teraz każdy bawi się w to, co lubi najbardziej lub uczestniczy w zajęciach z Panią w małych grupkach.
Rozwijamy indywidualne zdolności i zainteresowania.
Jesteśmy twórcze i kreatywne.
16.30-17.00 Po zabawie wszystkie zabawki wracają na swoje miejsce - porządkowanie sali