I. Nadchodzi zima
- Omawianie wartości „cierpliwość” – słuchanie opowiadania „Cierpliwość i ciasto drożdżowe” G. Lipińskiej i rozmowa na temat sytuacji, w których trzeba być cierpliwym
- Kącik Dobrego Startu. „Uśmiech” – nauka piosenki, „Śmiech to zdrowie” – ćwiczenie komunikacji, „Uśmiech ze sznurka” – ćwiczenia ruchowe i ruchowo- -słuchowe.
- „Gawronek poznaje zimę” – słuchanie opowiadania H. Zdzitowieckiej i rozmowa na temat pierwszych oznak zimy
- „Śnieżynki” – zabawy matematyczne, „Zabawy wstępne” – utrwalanie pojęć „mały – duży”, „Śnieżynkowe rytmy” – ćwiczenie kontynuowania rytmu
- Zimowe śnieżynki” – lepienie z plasteliny, ćwiczenie motoryki małej.
II. Coraz zimniej
- Omawianie wartości „cierpliwość” – słuchanie opowiadania „O sikorce, która dla przyjaciela nauczyła się cierpliwości” M. Szeląg i rozmowa na temat jego treści przy ilustracjach przedstawiających wróbla i sikorkę
- „Ptaki”, słuchanie opowiadania S. Szuchowej „Spiżarnia ptaków” i rozmowa na temat konieczności dokarmiania ptaków zimą, „Co jedzą ptaki?” – rozmowa
- „Głodny wróbelek” – słuchanie piosenki i rozmowa na jej temat, ilustracja rytmiczno-ruchowa do piosenki
III. Świąteczne przygotowania
- Omawianie wartości „dobroczynność” – słuchanie opowiadania „Pomocnicy Mikołaja” G. Lipińskiej i rozmowa na temat dobroczynności.
- ćwiczenie orientacji przestrzennej, nalepianie ozdób świątecznych na choince wg instrukcji
- Kącik Dobrego Startu. „Choinka” – nauka piosenki, „Nasza choinka”
- Choinka w lesie” – słuchanie wiersza i rozmowa o tym, skąd się biorą choinki.
- „Różne choinki” – rozmowa z wykorzystaniem ilustracji i materiału przyrodniczego.
- „Ubieramy choinkę” – działania praktyczne, ćwiczenia matematyczne.
- Spotkanie z Mikołajem
- Spotkanie Wigilijne z Rodzicami
IV. Wesołych Świąt
- Omawianie wartości „dobroczynność” – słuchanie opowiadania „O Aniołkach i złotym sercu”
- „Anioły dobroczynności” – praca plastyczna
- „Wieczór Wigilijny” – słuchanie fragmentu wiersza T. Kubiaka i rozmowa na temat zwyczajów związanych z Wigilią
- „Długie i krótkie łańcuchy” – zabawy matematyczne z łańcuchami choinkowymi, „Który najdłuższy?” – ocenianie długości
- Praca plastyczna, tworzenie kartki świątecznej.