21 Czwartek
Uroczystość Pasowania na Przedszkolaka

15 listopada był szczególnym dniem dla naszych najmłodszych Przedszkolaków. Bohaterami były Dzieci z Grupy  Fioletowej, które we wrześniu rozpoczęły przygodę z przedszkolem. Tego dnia zostały uroczyście Pasowane na Przedszkolaków. W uroczystości wzięli udział Rodzice i Rodzeństwo Maluszków. Dzieci zaprezentowały program artystyczny przed zebraną publicznością. Wysępując pokazały jak wiele już potrafią. Był to dla nich pierwszy bardzo ważny występ, ogromne przeżycie a dla rodziców niezwykle wzruszający czas.  Następnie Maluszki złożyły uroczyste ślubowanie a Pani Dyrektor dokonała uroczystego Pasowania. Na pamiątkę Maluszki otrzymały książeczkę i dyplom oraz słodkości. 

Maluszkom gratulujemy pięknego występu i odwagi.

Patriotyczny Tydzień Zeróweczki

Patriotyczny tydzień Zeróweczki minął niezwykle kreatywnie.

Jesienny Koncert Zeróweczki dla Seniorów

14 listopada Zeróweczka poszła z wizytą do Seniorów Domu Opieki Pokój i Dobro. Z okazji Dnia Seniora 6 latki zaprezentowały Jesienny Koncert. Ulubione jesienne piosenki i tańce bardzo podobały się publiczności. Na zakończenie Przedszkolaki podarowały Pensjonariuszom Domu Opieki własnoręcznie przygotowane laurki oraz herbaty, które zbieraliśmy w ramach akcji "Herbatka dla Seniora". To był niezwykle wzruszający czas. Otrzymaliśmy gorące brawa, ciepłe sowa uznania i zaproszenie na kolejne odwiedziny a w podziękowaniu torbę łakoci. 

Koncert patriotyczny - Jesteśmy Dziećmi Ziemi Tej

14 listopada odbył się w naszym Przedszkolu koncert patriotyczny agencji Pro Arte "Jak Polska odzyskała niepodległość" . Artyści grali i śpiewali pieśni pariotyczne zapraszając dzieci do wspólnego świętowania odzyskania przez Polskę niepodległości. 

Dzień Mody Patriotycznej i Stroju Ludowego

13 listopada w naszym Przedszkolu odbył się Pokaz Mody Patriotycznej i Stroju Ludowego, w którym wzięły udział  Dzieci z wszystkich grup. Przedszkolaki ubrane w stroje o barwach narodowych i strojach ludowych. Tego dnia w Przedszkolu było biało czerwono. Najpierw zaprezentowała się każda grupa. Potem każdy zaprezentował się na czerwonym dywanie. Na koniec była wspólna zabawa i tańce. Było patriotycznie i uroczo.

Bardzo dziękujemy Rodzicom, którzy wykazali się wielkim zaangażowaniem przygotowując stroje dla swoicj Pociech.

20220422_105006 (Kopiowanie)
20220422_104942 (Kopiowanie)
20220422_140239 (Kopiowanie)
20220422_172710 (Kopiowanie)
20220422_172723 (Kopiowanie)
sala fioletowa
sala niebieska
sala zielona
sala żółta
plac zabaw
plac zabaw1
plac zabaw2
plac zabaw3
plac zabaw4
przedszkole
przedszkole wejście
przedszkole wejście
patio
patio ścieżka Bosych Stópek
ogródek
patio2
ogródek2
20240327_135230
20240327_135215
20240327_135238
20240403_065919
20240403_065927
20240404_132151
20240404_135121
20240404_135128
20240404_135138
20240404_135148

Aktualności

Uroczystość Pasowania na ...
18 listopada 2024

15 listopada był szczególnym dniem dla naszych najmłodszych Przedszkolaków. Bohaterami były Dzieci z Grupy  Fioletowej, które we wrześniu rozpoczęły przygodę z przedszkolem. Tego dnia zostały uroczyście Pasowane na Przedszkolaków. W uroczystości wzięli udział Rodzice i Rodzeństwo Maluszków. Dzieci zaprezentowały program artystyczny przed zebraną publicznością. Wysępując pokazały jak wiele już potrafią. Był to dla nich pierwszy bardzo ważny występ, ogromne przeżycie a dla rodziców niezwykle wzruszający czas.  Następnie Maluszki złożyły uroczyste ślubowanie a Pani Dyrektor dokonała uroczystego Pasowania. Na pamiątkę Maluszki otrzymały książeczkę i dyplom oraz słodkości. 

Maluszkom gratulujemy pięknego występu i odwagi.

Patriotyczny Tydzień Zeróweczki
18 listopada 2024

Patriotyczny tydzień Zeróweczki minął niezwykle kreatywnie.

Tematy na wrzesień

 

Tematy na wrzesień

I. Poznajmy się!  02.09.24-06. 09.24

  • poznanie imion dzieci w grupie i sposobów witania się z różnymi osobami, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, nawiązywanie relacji rówieśniczych, rozwijanie sprawności fizycznej
  • doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała, poznanie różnicy między pojęciami „wicher” i „wietrzyk”, nawiązywanie relacji rówieśniczych, integracja grupy; pięciolatek: doskonalenie umiejętności przeliczania, czytanie globalne; sześciolatek: poznanie słów związanych z osobami pracującymi w przedszkolu, doskonalenie przeliczania i klasyfikacji
  • poznanie miejsc w sali, doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała, manipulowania przedmiotami, rozwijanie sprawności małej motoryki, nawiązywanie relacji rówieśniczych, ćwiczenie umiejętności uprzejmego zwracania się do innych; ponadto sześciolatek: utrwalenie nazw i kształtu niektórych figur geometrycznych, doskonalenie umiejętności tworzenia rytmów
  • formułowanie zasad obowiązujących w przedszkolu, rozwijanie słuchu muzycznego, pamięci słuchowej, ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki, wdrażanie do reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu, integracja grupy, rozwijanie umiejętności pomocy innym
  • nazywanie i rozpoznawanie niektórych stanów emocjonalnych, np. gniew, rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku), orientacji w schemacie ciała i przestrzeni, rozwijanie samodzielności, doskonalenie umiejętności współpracy; ponadto sześciolatek: poznanie sposobu wykonania cieczy nienewtonowskiej

    I. Poznajmy się!  02.09.24-06. 09.24

  • poznanie imion dzieci w grupie i sposobów witania się z różnymi osobami, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, nawiązywanie relacji rówieśniczych, rozwijanie sprawności fizycznej
  • doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała, poznanie różnicy między pojęciami „wicher” i „wietrzyk”, nawiązywanie relacji rówieśniczych, integracja grupy; pięciolatek: doskonalenie umiejętności przeliczania, czytanie globalne; sześciolatek: poznanie słów związanych z osobami pracującymi w przedszkolu, doskonalenie przeliczania i klasyfikacji
  • poznanie miejsc w sali, doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała, manipulowania przedmiotami, rozwijanie sprawności małej motoryki, nawiązywanie relacji rówieśniczych, ćwiczenie umiejętności uprzejmego zwracania się do innych; ponadto sześciolatek: utrwalenie nazw i kształtu niektórych figur geometrycznych, doskonalenie umiejętności tworzenia rytmów
  • formułowanie zasad obowiązujących w przedszkolu, rozwijanie słuchu muzycznego, pamięci słuchowej, ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki, wdrażanie do reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu, integracja grupy, rozwijanie umiejętności pomocy innym
  • nazywanie i rozpoznawanie niektórych stanów emocjonalnych, np. gniew, rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku), orientacji w schemacie ciała i przestrzeni, rozwijanie samodzielności, doskonalenie umiejętności współpracy; ponadto sześciolatek: poznanie sposobu wykonania cieczy nienewtonowskiej

II. W naszym przedszkolu  09.09.24-13.09.24

  • poznanie nazw stanowisk osób pracujących w przedszkolu, wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania, ćwiczenie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie szacunku do wszystkich osób pracujących w przedszkolu, rozwijanie sprawności ruchowej
  • integracja grupy, nawiązywanie relacji rówieśniczych, poszerzenie wiedzy o zabawkach oraz sprzętach używanych w przedszkolu i na placu zabaw, poszerzanie słownika czynnego, rozwijanie sprawności ruchowej, rozwijanie sprawności manualnej, poznanie zasad bezpieczeństwa, ćwiczenie uważnego słuchania wiersza, rozumienia żartów słownych, analizy sylabowej
  • poszerzenie wiedzy o zasadach utrzymania higieny, przedmiotach używanych w łazience, ćwiczenie zauważania związków przyczynowo-skutkowych, rozwijanie zainteresowań badawczych, doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie samodzielności badawczej, odpowiedzialności za innych
  • rozwijanie umiejętności śpiewania piosenki, ilustrowania treści utworu ruchem, kształcenie zręczności i poczucia „pulsu” w muzyce, rozwijanie słuchu fonematycznego, sprawności językowej, umiejętności klasyfikowania przedmiotów, dokonywanie analizy sylabowej, rozwijanie sprawności grafomotorycznej, fizycznej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, współpracy, dbałości o komfort innego dziecka
  • utrwalenie wiedzy o nazwach i wyposażeniu pomieszczeń przedszkolnych i osobach pracujących w przedszkolu, budowanie poczucia własnej wartości, rozwijanie kreatywności, zdobycie wiedzy o bezpieczeństwie na placu zabaw, rozwijanie sprawności ruchowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej

III. Jesteśmy podobni, jesteśmy różni  16.09.24-20.09.24

  • poznanie sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc, rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie percepcji wzrokowej, ćwiczenie analizy i syntezy sylabowej, doskonalenie orientacji w schemacie ciała, rozwijanie współpracy, wdrażanie do kulturalnego zachowania się
  • definiowanie cech charakterystycznych dzieci w grupie, poznanie słownictwa z tym związanego, poznanie słów oznaczających przeciwieństwa, rozwijanie umiejętności przeliczania, analizy sylabowej, słuchu fonemowego, współpracy, integracja grupy, rozwijanie dbałości o innych, samodzielności, koordynacji ruchowo-słuchowej
  • wzbogacanie wiadomości na temat cech wspólnych dzieci w grupie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie umiejętności przeliczania, rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie, współdziałanie
  • poznanie innych form imion dzieci z grupy, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, wzbogacanie wiadomości na temat cech wspólnych dzieci w grupie, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie, współdziałanie, rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • poszerzanie wiedzy na temat dzieci w grupie, kształtowanie umiejętności określania cech poszczególnych osób, wypowiadania się na temat cech wspólnych, poznanie znaczenia słowa „przyjaciel”, wzmacnianie wiary we własne możliwości, rozwijanie współpracy, integracja dzieci

IV. Bezpieczni na drodze  23.09.24-27.09.24

  • poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze, rozwijanie sprawności ruchowej, logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania, wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie
  • poznanie sposobu bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię, rozwijanie słuchu fonematycznego, umiejętności językowych, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozpoznawanie figur geometrycznych, rozwijanie sprawności manualnej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, kształcenie zmysłów, wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnych zabaw, rozwijanie współdziałania, empatii
  • poznanie niektórych znaków ostrzegawczych, informacyjnych, nakazu i zakazu, nazywanie ich, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności nazywania figur geometrycznych, kształtowanie umiejętności współpracy, dbałości o komfort innych dzieci w grupie
  • poznanie różnych dźwięków z otoczenia, utrwalenie nazw i kształtu figur geometrycznych, kształcenie słuchu muzycznego, rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej, nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne, rozwijanie wrażliwości na potrzeby innych dzieci
  • utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy, rozpoznawanie i nazywanie niektórych znaków drogowych, kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów, kształcenie motoryki małej, rozpoznawanie prawej i lewej strony ciała, zachęcanie do poznawania nowych faktur, wdrażanie do odpowiedzialności za siebie i innych

 

Kontakt

Przedszkole nr 17

Czaplickiego 7a
05-400 Otwock

tel: 22 779 50 40
e-mail: przedszkole-nr17@wp.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.