RAMOWY ROZKŁAD DNIA – GRUPA FIOLETOWA - MALUSZKI
7.00-8.00 Witamy się, rozmawiamy, rysujemy, bawimy się klockami, śpiewamy, podejmujemy zabawy rozwijające mowę i myślenie wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję dzieci. Zabawa ruchowa.
8.00-8.30 przygotowanie do posiłku.
Doskonalenie czynności samoobsługowych - Porządkowanie sali wg poznanych i umownych zasad. Przygotowanie do śniadania - wdrażanie i przyswajanie nawyków higieniczno - kulturalnych. Opanowanie umiejętności korzystania z toalety i mycia rąk.
8.30-9.00 Śniadanie
Uczymy się umiejętności jedzenia (odpowiednia postawa siedząca przy stole podczas spożywania posiłków; nauka picia z kubeczka, ciche i spokojne jedzenie oraz wstawanie od stołu)
9.00-9.30 Uczestniczymy w zajęciach kierowanych przez Panią malujemy, lepimy, rysujemy, śpiewamy, tańczymy, wycinamy, uczestniczymy w zabawach konstrukcyjnych, badawczych i gimnastykujemy się.
Zajęcia edukacyjne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju. Realizacja Podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
9.30-10.00 porządkowanie sali
Doskonalenie czynności samoobsługowych - Porządkowanie sali wg poznanych i umownych zasad. Nauka ubierania się przed wyjściem do ogrodu
10.00 – 10.30 w poniedziałki i w środy uczestniczymy w zajęciach języka angielskiego
10.00-11.00 Gdy aura sprzyja wychodzimy na spacer lub bawimy się na placu zabaw. W razie. niepogody zabawy konstrukcyjne, badawcze, prace gospodarcze i porządkowe. Słuchanie opowiadań, wierszy i piosenek
11.00-11.30 przygotowanie do zupy
Wdrażanie dzieci do samoobsługi. Wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych
11.30-12.00 Zupa
Uczymy się umiejętności jedzenia (odpowiednia postawa siedząca przy stole podczas spożywania posiłków; nauka samodzielnego jedzenia, ciche i spokojne jedzenie oraz wstawanie od stołu)
12.00-13.30 przygotowanie do leżakowania i leżakowanie
Próbujemy samodzielnego zdejmowania odzieży, nabywamy umiejętności rozpinania i zapinania guzików, słuchamy muzyki relaksacyjnej.
13.30-14.00 przygotowanie do drugiego dania
Ubieranie się dzieci – wdrażamy się do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy - zachowanie kolejności zakładania odzieży, prawidłowe składanie piżamki
14.00-14.30 Drugie danie
Uczymy się umiejętności samodzielnego i kulturalnego jedzenia (odpowiednia postawa siedząca przy stole podczas spożywania posiłków; prawidłowe trzymanie łyżki ciche i spokojne jedzenie oraz wstawanie od stołu)
14.30-15.00 Zabawa dowolna lub praca indywidualna z dziećmi wymagającymi wsparcia
15.00-15.10 przygotowanie do posiłku doskonalenie czynności samoobsługowych – porządkujemy salę, myjemy ręce
15.10-15.30 Podwieczorek
Uczymy się umiejętności samodzielnego i kulturalnego jedzenia
15.30-16.30 Możemy iść do domu – choć chętnie jeszcze się bawimy, budujemy, manipulujemy klockami, układamy puzzle, gramy w gry planszowe, czytamy bajki, śpiewamy, tańczymy, lepimy plasteliną, rysujemy........ Teraz każdy bawi się w to, co lubi najbardziej lub uczestniczy w zajęciach z Panią w małych grupkach
16.30-17.00 Po zabawie wszystkie zabawki wracają na swoje miejsce - porządkowanie Sali.