PROCEDURA POSTĘPOWANIA Z DZIECKIEM TRUDNYM
- Dokumentowanie rozmów z rodzicami po zaistniałym incydencie (notatka, podpis rodzica i nauczyciela).
- Wspólne ustalenie oddziaływań w stosunku do dziecka respektowane przez rodzica i nauczyciela:
- Rozmowa z rodzicem o zdarzeniu
- Rozmowa nauczycielek z rodzicami na temat dziecka
- Rozmowa nauczycielek i dyrektora z rodzicami na temat dziecka
- Podjęcie przez rodziców współpracy terapeutycznej w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Dostarczenie do przedszkola informacji zwrotnej otrzymanej od specjalisty.
- Ustalenie ujednoliconych form oddziaływań wychowawczych dom rodzinny – przedszkole.
- Nauczyciel podejmuje działania wychowawcze zmierzające do eliminacji trudności i rozwiązywania problemów dziecka:
- Nauczyciel wspomaga rodziców/ prawnych opiekunów w pracy z dzieckiem poprzez :
a) wskazanie sposobów pracy z dzieckiem,
b) przekazywanie propozycji zabaw i ćwiczeń,
c) dostarczanie wiedzy o instytucjach wspomagających rodzinę,
d) sugerowanie o podjęciu diagnozy dziecka,
e) wskazanie odpowiadającej problemowi literatury.
- W przypadku braku współpracy z rodzicami / opiekunami prawnymi przy problemie
dotyczącym dziecka zagrażającego bezpieczeństwu innych dyrektor podejmuje decyzję o skierowaniu wniosku do Opieki Społecznej, a następnie Sądu Rodzinnego, o wgląd w sytuację rodziny i dziecka.